just don't

Jag kom och tänka på en sak innan ...
Som jag skrivit innan så äter jag ganska väldigt dåligt, vilket har visat sig genom att jag har fått magkatarr som man får pga stress och om man inte äter tillräckligt.. Men så kom jag och tänka på att jag hatar när Johan och alla andra tjatar om att jag ska äta hela tiden, men liksom dom gör ju bara det för att dom bryr sig och vill att jag ska äta och överleva (haha). Jag har alltid varit rädd för att få anorexia eller liknande, men ändå behandlar jag min kropp som jag gör? hur fan tänker jag egentligen? Jag blir nästan alltid illamående efter att jag ätit, och mat är verkligen inget som lockar mig överhuvudtaget, men ändå.. Man måste ju äta, och det vet jag. Alla som får veta att jag inte äter tror att jag bantar och försöker gå ner i vikt och liknande, men verkligen inte! Jag är jätttenöjd med min vikt, skulle gärna få kroppen i lite mer form, men det har ju inget med att jag inte äter att göra. Jag har lovat mig själv och min mamma att jag ska börja äta mer, och de dagar när jag äter 3-4 gånger, då är jag verkligen stolt, eftersom jag ibland inte ätit en enda gång på en hel dag. Men alla tycker det är för lite att äta 3-4 gånger och vill att jag ska äta ännu mer, men seriöst!? de är ju som att tvinga någon med Anorexia att större potioner och sånt. jag kan verkligen inte äta fler gånger om dagen just nu, någon gång kanske jag kan det, men inte nu. Det jag vill säga är väl mest att pressa mig inte till att äta, låt mig få börja äta i egen takt..

Har du en annan åsikt?

Dela med dig av din åsikt här:

Ditt namn?:
Vill du bli ihågkommen?

Din E-postadress tack! (endast jag som ser den)

Dela med dig av din blogg?:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0