Mina 10 sportfavoriter genom tiderna..

.. i hela sverige, men mest inom sjuhärad då såklart! Jaa, jag hade tråkigt, så vi kör på min lista med mina 10 "sportfavoriter" jaa, inte sporter då alltså, utan själva spelare hockeyspelare, baskerspelare, fotbollsspelare, osv!

okej, jag börjar med tionde platsen ;)

10. Jaa, Jag gillar inte fotboll, och jag kan inga spelare i elfsborg heller, eftersom jag inte hejar på dom, men Elfsborg får hamna på 10 platsen, pga att jag vet att de spelar bra, men att de har problem med någonting, har verkligen ingen aning om vad, men jag tror att de har något med pengar och spelare att göra eller något.

9. På nionde platsen, tror jag nog AIK hockey får hamna, de gick i konkurs för några år sedan, men kom tillbaka, den här säsongen var de riktigt riktigt nära på att gå i konkurs igen. De verkar inte ha någon bra koll på sin ekonomi, bara jag som tycker det?

8. Här släpper jag in Ulricehamns IK, hockeylaget. Jag var och kollade när de åkte ur Division 1 till division 2, och det var faktiskt bara otur, de är ett riktigt bra lag egentligen, och ikväll väntar det ett derby för dom mot Nittorp, vi får hoppas på en ulricehamns seger tycket jag!

7. på sjunde plats hamnar hela fotbolls allsvenskan haha! som jag redan sagt, jag gillar inte fotboll och tycker det är en onödig sport, men sverige och världen vore inte den samma utan fotbollen. Även om jag hade velat att hockeyn hade varit lika stor i sverige, men ja går inte att göra något åt det. Sverige utan fotbollen vore ingenting.

6. Här hamnar verkligen Jonas Jerebko, kommer ifrån borås/skene, och spelar nu basket i NBA i USA, jag tycket det är sjukt coolt att han lyckats så bra, klart att det finns svenskar som spelar hockey i NHL, men att någon ifrån Borås skulle lyckas så bra att han får spela för Detroit's Basket lag, ja det är stort för mig.

5. Här sätter jag in Hanna Falk, någon som missat vem det är? kanske det är, Hon kommer irån ulricehamn, en lärare i min skolas dotter till och med, hon åker längdskidor och är med i svenska OS skidlaget om jag inte har helt fel!

4. Svenska Juniorhockeylandslaget, (vilket långt ord, haha!) Ja, okej de fick "bara" ett brons i årets JVM, men om folk bara visste hur bra de faktiskt är! Jag skulle ge allt i världen för att bara få se dom spela i kanada, förhoppningsvis så ska JVM spla i sverige snart, så jag kan boka mina biljetter och åka dit och titta, hoppas på det! Jag vet att många svenskar började "hacka" på David Rundblad efter vad niklas wikegård sa om honom i JM matchen mellan sverige och Usa, men jag tycker alla dom som lyssnar på niklas wikegård istället för att skaffa er
en egen uppfattning om en sak innan ni säger saker.

3. Här sätter jag in Jacob Markström, en av sveriges bästa målvakter. Var sveriges målvat i JVM och det dröjer nog inte länge tills han står i mål i något NHL lag, vem vet!

2. Här kommer mitt favoritlag i hockeyn, Borås Hockey Club, Jag har missat max 4 matcher sedan säsongen 2007/2008, och jag vet hur bra dom är, jag är som lyckligast på en hockey match, det kan ingen förneka tror jag. Jag hade nog själv spelat hockey ifall jag hittat passionen för det tidigare, och ifall man hade fått tacklas och sånt i dam hockey, då hade jag också spelat, men jag nöjer mig med att kolla på det, för det är glädjen man delar med spelarna som är det viktiga för mig faktiskt.

1. På första plats vet jag inte vad jag ska sätta faktiskt, bara att Sport finns hamnar på första platsen, alla spelare som lyckats, och alla dessa lag och olika sporter som finns, hamnar högst upp på min lista. Alla spelare, alla tränare, alla domare, alla som har något med alla sporter att göra, de ska ta åt sig av att ligg högst upp, för det är er jag hyllar!

Nu ska jag göra lunch,

Kisses♥

Har du en annan åsikt?

Dela med dig av din åsikt här:

Ditt namn?:
Vill du bli ihågkommen?

Din E-postadress tack! (endast jag som ser den)

Dela med dig av din blogg?:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0