varning för långt inlägggg!

Hej på er! :)
Har inte haft någon lust att blogga på några dagar, och så kan det nog kanske fortsätta vara, men jag gör mitt bästa! :) Tänkte berätta lite om hockeyn igååår!

Det vart ju Enkronan matchen igår, och det säger ju inte så många av er någonting, eller hur? haha! iallafall, enkronan är när det är gratis inträde och sen är det företag som sponsrar typ, de betalar en krona för varje person som går in på matchen. Så om det tillexempel är 350 företag, som det var igår, så blir det 350 kr för en person som kommer på matchen, Och då det igår var 2689 st på matchen, så blir det 350 gånger 2689, vilket blir runt 850 000 kronor! inte dåliga pengar, eller hur? :p

Matchen däremot var inte så rolig .. först och främst, hade dom stängt av sektionen där jag, pappa, sanna, nicke, stefan och tin brukar stå, så vi fick ställa oss vid klacken, inget dåligt med det iochförsig. Men jag hamnade precis jämte den stoora trumman, så jaa, min hörsel på mitt högra öra var inte så bra efter första perioden :p Men sedan flyttade jag och Sanna upp till pappa och dom. sen stod dom jag ropade åt mig, haha! så jäkla pinsamt! Första perioden var det faktiskt ganska bra spel ifrån borås, men det var dock sundsvall som "fick till det" och träffade mål. I andra perioden reducerade borås till 1-1, men det tog inte lång tid innan det stog 1-2 til sundsvall .. Sedan blev det till 1-3 och när slutsignale gick, så visade resultat tavlan att borås förlorat med 2-4, och vi kunde bara konstatera att nästa match blir det nog inte så mycket folk och vi ska vara glada om det ens kommer 1000 personer. Jag missar ingen match, det vägrar jag göra! Så det blir minst 2 personer på läktaren iallafall, Jag och min pappa :p haha!

Jag hade dock inte en bra dag igår, mådde illa hela dagen, och det fortsatte på hockeyn, så i sista perioden såg jag inte mycket utav matchen, utan satt mest ner och försökte stå ut med smärtan. Idag däremot, mådde jag väldigt dåligt när jag vaknade, men efter en lång promenad på ca 6 kilometer och lite mat efteråt gjorde allting mycket bättre! Med humöret på topp åkte jag och pappa och handlade, och nu har jag kollat på en film, eller ja, den är inte helt slut än, ska kolla på slutet om en liten stund hade jag tänkt! :) Har även städat, och fixat iordning, och ska plugga lite när filmen är slut om jag är på humör för det! Vi får helt enkelt se! :)

Ojojoj, vilket långt jäklans inlägg, jag tror jag rundar av det med 2 bilder :)




Yalla is gooodie!

Kisses!

Har du en annan åsikt?

Dela med dig av din åsikt här:

Ditt namn?:
Vill du bli ihågkommen?

Din E-postadress tack! (endast jag som ser den)

Dela med dig av din blogg?:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0